شعرهای مازندرانی (تبری) میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

شعرهای مازندرانی (تبری) میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

مجموعه ای از اشعار محلی مازندرانی و شعر بی نقطه و امیری و طالبا و همچنین اصطلاحات و گویش های شیرین مازندرانی
شعرهای مازندرانی (تبری) میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

شعرهای مازندرانی (تبری) میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

مجموعه ای از اشعار محلی مازندرانی و شعر بی نقطه و امیری و طالبا و همچنین اصطلاحات و گویش های شیرین مازندرانی

تقدیم به پدر عزیزم در روز ولادت مولا علی (ع) و روز پدر ...

http://s3.picofile.com/file/7397786876/%D9%85%DB%8C%D8%B1_%D8%AD%D9%85%D8%B2%D9%87_%D8%B7%D8%A7%D9%87%D8%B1%DB%8C_%D9%BE%D8%AF%D8%B1.jpg

به یاد تلاشها و زحمات تو پدر عزیزم و به یاد پینه های دستان تو که هیچ وقت از ذهن من فراموش نمی شود .

تقدیم به پدر ...

 

دل ره صحرا بدایی داز و فکا گیرنی شه دوش

اسبه سارخ چوی تن نون و پلا گیرنی شه دوش


بیل و گروازه شه  دوست و رفق دوندی آقا جان

خسه تنه  دیینی  تور  و حلا گیرنی  شه  دوش


تور و تاشه  هنه کوله  سو  هداهه  ته  بوین

ناماشون دیمه خنه  پیته قوا  گیرنی  شه دوش


  

لله چو  دیمه  صحرا  دسه  عصا  هسه  تره

سنگین کنده چوره یا مرتضی گیرنی شه دوش


تنه  تو کار  بدایی خسه  نواش  من  ته  فدا

همه ره راهه خدا بی سرصدا گیرنی شه دوش


مسه  چش  وا هکنی  لطف  خداره  اشنی

کیسه کیسه روزی ره نومه خدا گیرنی شه دوش


اونقدر  مسه کار هسی  خسگی  نارنی  وجود

دوندی کر دسه ره کوفا کوفا گیرنی  شه


***

ترجمه فارسی

تقدیم به پدر عزیزم


دلت حال و هوای صحرا را کرده و وسایل کشاورزی در دستان توست و در پارچه سفید غدایت را به همراه داری.

پدر عزیزم بیل و داس را خیلی دوست داری و به هنگام مراجعت به خانه با تنی خسته هیزم ها را به همراه داری.

 با وجود تبر و تیشه زمینها  آباد  شده است  و به سوی خانه آمدن کت کهنه را روی دوشت می گیری.

با نی که در دستان تو به سوی صحرا همانند عصا می باشد و چوب بسیار بزرگ را با صدای یا علی بلند می کنی.

خیلی زحمت می کشی و من فدای تو بشوم و این کارها را بی سر و صدا انجام می دهی.

چشم های عاشقانه ات را باز کن تا لطف خدا را ببینی و این همه روزی در کارت را با لطف و برکت خدا مشاهده می کنی.

اونقدر مشغول کاری که خستگی را احساس نمی کنی و همیشه به فکر کار هستی.

***

میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

 


نظرات 4 + ارسال نظر
کله ونگ | مرجع موسیقی اصیل مازندرانی چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:10 ق.ظ http://kalevang.ir

بسیار زیبا....روز پدر شما ره مبارک باشه....

کله ونگ | مرجع موسیقی اصیل مازندرانی چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:13 ق.ظ http://kalevang.ir

حمزه جان سلام....برار اگه تسه امکان دارنه لینک سایت کله ونگ ره اصلاح هاکن. ته دس گره بومه....

توی قسمت لینک دوستا یا همون پیوند ها این اطلاعات ره وارد هاکنی ته ممنون دارمه...

عنوان سایت : کله ونگ | مرجع موسیقی اصیل مازندرانی

آدرس سایت : www.kalevang.ir

هیــئت محــبان الحســـین (ع) چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:19 ب.ظ http://mohebanhoseyn.blogfa.com/

زن مگو مرد آفرین روزگار

زن مگو بنت الجلال اخت الوقار

زن مگو عرش خدا را قائمه

یک محمد یک علی یک فاطمه


وفات حضرت زینب (س) تسلیت باد[گل]

soheila سه‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:31 ق.ظ http://goleroz71.mihanblog.com

_________________--------
_________________.-'.....&.....'-.
________________\.................../
_______________:.....o.....o........;
______________(.........(_............)
_______________:.....................:
________________/......__........\
_________________`-._____.-'شاد باشی مهربون
___________________\`"""`'/
__________________\......,...../
_________________\_|\/\/\/..__/
________________(___|\/\/\//.___)
__________________|_______|آرزومند آرزوهــــای قشنگت
___________________)_ |_ (__
________________(_____|_____)
............ *•~-.¸,.-~* آپ کرده *•~-.¸,.-~*.......


لطفا به عشق من که آدرسشو زیر گذاشتم سر بزن فقط نگی من گفتم آخه میخام سوپرایز شه

من خودم وبلاگم بسته هستش تا ی مدتی اگ دوس داشتی لینکم کن البته خودم مهم نیستم بیشتر دوس دارم رامتین لینک کنی بهش نگی من بهت گفتم بهش سربزنی آخه خ دوستش دارم میخام همه بیان وبلاگش سوپرایز شه


www.engineer2014.mihanblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد